štítek: reklamace
Dárky zdarma a nekalé obchodní praktiky z pohledu podnikatele
Dárky zdarma mohou být atraktivní marketingový tah, ale ne vždy jsou opravdu výhodné. Mnohé nabídky totiž mohou klamat spotřebitele. Zákon jasně stanoví, kdy lze...
Způsob vyřízení reklamace z pohledu podnikatele
Reklamace vadného zboží je běžnou situací v podnikání. Pokud podnikatel prodává zboží spotřebiteli, musí počítat s tím, že zákon poskytuje spotřebiteli vyšší právní ochranu....
Reklamační řád: Checklist pro podnikatele
Máte reklamační řád v souladu s aktuální právní úpravou? Správný postup reklamace chrání vás i vaše zákazníky. Legislativní změny v oblasti ochrany spotřebitele se...
Nemožnost vrácení zboží z hygienických důvodů: kdy to je možné a...
Věděli jste, že některé zboží zakoupené v e-shopu nelze vrátit? I když zákon umožňuje vrátit většinu zboží do 14 dnů bez udání důvodu, existují...
ČOI kontroly e-shopů 2.čtvrtletí 2024: 263 pokut ve výši 3 428...
V druhém čtvrtletí roku 2024 provedla Česká obchodní inspekce rozsáhlé kontroly internetových obchodů. ČOI odhalila řadu nedostatků v dodržování právních předpisů provozovatelů e-shopů. Kontroly...
Znalecký posudek: Využití v praxi, náležitosti, znalečné
Pojem znalecký posudek si většina lidí spojuje s dokazováním v soudním řízení. Možnosti jeho využití jsou nicméně mnohem širší a zahrnují nejen různá řízení,...
ČOI kontroly e-shopů: Pokuty ve výši 13,7 milionů v roce 2022
V roce 2022 provedla Česká obchodní inspekce přes 1000 kontrol, při kterých bylo odhaleno porušení předpisů u více než 78% prověřovaných e-shopů. Jako nejčastější...
Tlačítková novela: Platnost, účinnost a seznam změn pro e-shopy
Tlačítková novela přináší nová pravidla pro e-shopy a internetové obchody a výrazně posiluje práva nakupujících (spotřebitele). Pokud jste provozovatelé e-shopu, je potřeba upravit nejen...
Povinné informace o provozovateli e-shopu (obchodní podmínky)
Provozujete vlastní e-shop a není vám jasné, jaké informace byste měli na svém internetovém obchodu uvádět? Není to vůbec složité. Hlídat byste si měli...
Reklamace dovolené: Na co máte nárok a jak postupovat
Většina lidí cestuje v letních či zimních měsících do zahraničí. Nejpohodlnější variantou je objednávka zájezdu od cestovní kanceláře. Může se však stát, že dovolená...
Komisionářská smlouva: Náležitosti, funkce a účel
Chcete prodat nějakou věc, ale nevíte, jak najít vhodného kupce? Nebo na to jen nemáte čas? Nabízí se komisní prodej. Jak funguje komisionářská smlouva?
Uzavřením...
Koupě ojetého auta: Postup, přepis. Jaká máte práva při nákupu ojetiny
Na internetu existuje řada článků s postupem, co vše administrativně vyřídit při koupi ojetého auta. Převod auta patří k nutnému zlu, které musíte protrpět...












