štítek: odpovědnost
Nastavení spolupráce s freelancerem: Podmínky, smlouva a daně
Mnoho podnikatelů v současné době spolupracuje s freelancery. Tato spolupráce přináší hned několik výhod oproti zaměstnancům či agenturním pracovníkům. Jak ale tuto spolupráci právně...
Jak založit velkoobchod: Podmínky, živnost, licence
Podnikáte v maloobchodu a chcete ho rozšířit o velkoobchod? Nebo na vás velkoobchod působí výhodněji a raději byste se soustředili pouze na něj? Pod...
Odpovědnost zaměstnance za škodu na služebním vozidle
V dnešní době zaměstnavatelé často poskytují svým zaměstnancům společně s pracovní pozicí služební automobil. Jedná se zejména o profesionální řidiče, ale též manažery či...
Odpovědnost zaměstnance za svěřené hodnoty, věci a majetek
Zaměstnavatel v praxi svěřuje zaměstnanci hodnoty, věci či majetek, které se využívají v souvislosti s plněním pracovních úkolů. Co se stane, když na hodnotách...
Neúměrné zkrácení a lichva: Rozdíly, ochrana a právní důsledky
Mnozí lidé se v životě setkají s různými nevýhodnými smlouvami. Někdy ani nevědí, že jim občanský zákoník dává možnost obrany. Kdy taková smlouva splňuje...
Žaloba na odstranění stromů: Minimální vzdálenost a imise
V zájmu udržení dobrých sousedských vztahů je vždy nejlepší řešit veškeré spory dohodou. Někdy ale může situace dojít do bodu, kdy je potřeba zvolit...
Novela ZISIF 2024/2025: Fondy podle § 15
Od 1. 7. 2024 se stala účinnou novela zákona o investičních společnostech a fondech, která se dotkne zejména § 15. Jaké jsou její důvody...
Smluvní pokuta: Náležitosti, maximální výše a praxe
Smluvní pokuta představuje právní institut, který slouží k zajištění plnění závazků ze smluv. Můžete si tak přímo ve smlouvě nastavit peněžité sankce pro případ...
Rezervační poplatek ve smlouvách: význam, funkce, rizika
Pokud prodáváte či kupujete nemovitost, možná jste se již setkali s pojmy rezervační smlouva a rezervační poplatek. Můžete je však využít nejen u nemovitých...
Neoprávněné negativní recenze: jak se proti nim bránit
Na každého e-shopaře či prodejce zboží a služeb on-line mají nesporně významný vliv recenze pocházející od spotřebitelů. Díky nim může získat nové zákazníky a...
Kdy je e-mail považovaný za doručený: práva, povinnosti, prevence
Zasíláte někomu návrh na uzavření smlouvy či žádost o prominutí dluhu? Potřebujete odstoupit od smlouvy? Obeznámili jste příjemce e-mailem? Co když ale e-mail pošlete...
Nařízení o digitálních službách: co se mění od února 2024?
Digital Services Act je nařízení Evropského parlamentu a Rady EU o jednotném trhu digitálních služeb (nařízení 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o...












