Marketing pro advokátní kanceláře

Marketing pro advokátní kanceláře

Přemýšlíte nad tím, jak získat více klientů? Připravili jsme pro samostatné advokáty a advokátní kanceláře článek, který nabízí seznam marketingových kanálů a technik, které vám pomohou získat více klientů a zakázek. Možností, jak prezentovat své právní služby existuje nespočet. Zaměřili jsme se na ty, které jsou stěžejní a v závěru zmiňujeme několik pokročilých technik.

Máte webové stránky?

Webová prezentace samostatného advokáta či advokátní kanceláře by měla především vzbuzovat důvěru a být profesionální. To však neznamená, že musíte investovat desetiticíce do webových stránek na míru. Dnes existuje dostupné šablony na redakční systém WordPress, anebo si můžete web vytvořit pomocí služby Webnode.

Na webových stránkách byste měli prezentovat, kterému právnímu odvětví se věnujete. Snažte se však psát srozumitelně, ideálně bez paragrafů. Rovněž by na webu měla být stránka Ceník (zveřejňovat konkrétní ceny není však nutné) a Kontakt.

Důvěru podpoříte také publikací vlastní fotografie. Ta by měla být nafocena profesionálně, nikoli např. z osobního telefonu před zrcadlem. Pokud budete publikovat na webu nějaké obrázky, vyhněte se kýčovitým fotografiím, které můžete najít na fotobankách.

Řada advokátní kanceláří zveřejňuje na webu také stránku Právní poradna online či ji nazve jinak, např. Vložte dotaz. To je bezpochyby dobrý krok, jak oslovit čtenáře a nabídnout mu pomocnou ruku. V některých marketingových technikách se používá prezentace první nezávazné schůzky zdarma.

Pokud chcete zvýšit svoji důvěryhodnost a profesionalitu, je vhodné publikovat na svém webu také blogové články. Mohou to být různé rozbory soudních rozhodnutí, praktická doporučení pro řešení právních situací, atp. Tyto příspěvky navíc můžete upravit marketingovými technikami (např. SEO) a pomocí nich získáte vyšší návštěvnost vašich webových stránek. Jinými slovy, čím více lidí navštíví vaší webovou stránku, tím více lidí vám napíše e-mail či zavolá, že potřebuje pomoci.

Jste vidět na Facebooku?

Sociální síť Facebook je oblíbená nejen mezi mladou generací. Jako advokáti si můžete založit Facebook stránku a zde prezentovat např. vaše odborné či blogové články. Toto zatím využívá jen malé množství českých advokátů, avšak stává se to stále oblíbenější formou nenásilné prezentace právních služeb.

Někteří dokonce začali využívat i placenou reklamu na Facebooku. Tedy určité příspěvky sponzorují a za každé kliknutí uživatelem na Facebooku zaplatí několik korun. Advokát tak získává potenciální klienty. Toto je obdoba inzerování v rámci Google Adwords či Sklik od Seznamu, které využívá množství advokátů na klíčové fráze (např. zadejte si do Googlu Advokát Praha 2).

Spíše nedoporučujeme prezentovat své služby a zakládat marketing na Facebook osobním profilu advokáta. Do budoucna je efektivnější pracovat s variantou Facebook stránky. Alternativou může být také Facebook skupina, avšak ta je založena na diskuzním foru a možnosti každého účastníka přispívat. Zajímavou variantou však je působení v nějaké již existující skupině než-li zakládání nové. Na Facebooku můžete najít řadu zájmových či profesních skupin, do kterých můžete vstoupit a účastíkům poradit, pokud se budou ptát na nějakou právní radu. Příkladem mohou být sdružující se podnikatelé a freelanceři na Facebooku, kteří mají neustále nějaké právní (a účetní) dotazy.

Jste aktivní na internetových forech?

Internetové forum, podobně jako Facebook skupiny, sdružuje zájmové či profesní členy, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti a vyměňují si názory. Často slouží jako pomocná ruka. Vy, jako advokát, můžete působit v rámci odborného poradce na právní problémy.

Vězte, že na internetu existují fora o čemkoli. Mezi nejvíce rozšířené patří:

  • Webtrh forum (pro online podnikatele): https://webtrh.cz
  • Lupa forum (pro online podnikatele): http://forum.lupa.cz/
  • Podnikatel forum (pro podnikatele obecně): http://www.podnikatel.cz

Jste registrovaní v online katalogu?

Online katalog je jinými slovy prezentační místo na internetu, kde vás mohou potenciální klienti najít. Každý advokát je registrovaný a dohledatelný ve veřejném katalogu České advokátní komory (ČAK). Avšak v tomto katalogu ti, kteří hledají právní pomoc většinou nehledají.

Určitě doporučujeme provést registraci do:

  • Seznam Firmy: https://www.firmy.cz

Existuje i řada dalších inzertních portálů, ale v rámci České republiky se nám nejeví žádný dostatečně velký a efektivní. Svoje místo na trhu mají internetové právní magazíny, které prezentují advokáty a advokátní kanceláře buď v rámci článků či přímo katalogu.

Výhodou našeho katalogu advokátních kanceláří je úzké propojení s blogovými články. Nejedná se tedy jen o pouhý seznam a výpis advokátů v ČR. Pod každým naším článkem najde čtenář odkaz pro řešení právních problémů.

Navíc v Katalogu umožňujeme přidat rychlý odkaz na Vložení právního dotazu či Sjednání schůzky online – díky tomu není váš zápis jen pasivní prezentací, ale je zápisem, který generuje potenciální klienty.

Pokud působíte jako samostatný advokát, můžete zvážit také registraci do:

  • NaVolneNoze.cz
  • Poradci.cz

Publikujete užitečný obsah?

Publikace odborných či praktických článků, které mají čtenáři pomoci řešit určitou právní situaci je možné nejen na vlastních webových stránkách, ale také na externích portálech. Vybírejte ty, které s vaším právním oborem nejvíce souzní.

Na českém internetu existuje řada portálů, které umožňují publikovat obsah odborníkům. Nejčastěji spolupracují advokáti s těmito weby:

  • Epravo.cz
  • Podnikatel.cz

Někteří zvolili cestu publikace pravidelných blogových článků přes portál:

  • iHned.cz

Advokátům umožňujeme publikovat obsah také na našem portálu Muj-Pravnik.cz. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.

Se vzory smluv se již před lety roztrhl pytel. Mnoho advokátních kanceláří nabízí na svých webových stránkách vybrané vzory smluv ke stažení. Není to špatný marketingový tah. Pokud se rozhodnete publikovat vzory smluv, zamyslete se, jakým způsobem to provést, aby to bylo efektivní i pro vás a zároveň jste předali hodnotu klientovi. Možnosti jsou např.:

  • Stažení výměnou za e-mail
  • Nabídnutí kontroly této smlouvy za poplatek
  • Vytvořit celý balíček vzorů smluv a ty prodávat za poplatek

Pokročilé marketingové techniky pro advokáty

Možností, jak marketovat právní služby je mnoho. Samozřejmě existují omezení reklamy pro právní služby (např. pro televizní kanál, avšak Internet je již mnohem větším médiem než televize). Pokročilé techniky začínají hrát stále významnější roli, protože v rámci základních marketingových technik je tzv. přetlak. Vytvořit webovou stránku zvládne student na vysoké s rozpočtem 10 tisíc korun. Vytvořit ale YouTube kanál s videi, které nabízí divákům právní rady a prezentují techniky, jak postupovat v určitých životních situací není jednoduché – ale zato je to velmi účinné.

Mezi další pokročilé marketingové techniky patří LinkedIn networking a aktivita ve skupinách. Spolupráce s Influencery (vlivní lidé) ve vašem oboru. Tvorba a publikace infografiky. Aktivita a newtorking na Twitteru. Práce s interaktivními prezentacemi anebo ScreenCast (nahrávání obrazovky a prezentace problému-řešení). Živé výstupy na konferencích či v reportáži. Prodej digitálních produktů (např. e-booků) se začal dostávat i do právní oblasti. Zanedlouho nás budou čekat balíčkové služby a předplatné pro určité právní služby. Možností je mnohem více a každým dnem, kdy dochází zároveň k rozvoji IT, se možnosti marketingu a získání nových zakázek zvyšují!

Marketing pro advokátní kanceláře
4.5 (90%) 2 hlas[ů]